Pura Vida! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Wendy Couwenberg - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Wendy Couwenberg - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Blijf op de hoogte en volg Wendy

08 Juni 2018 | Costa Rica, Turrialba

Buenos dias,

Na een lange reis en hard rennen eindelijk aangekomen in Costa Rica. Hier ook meteen mijn eerste Spaanse vriendinnetje gemaakt. Een klein meisje in het vliegtuig moest huilen omdat ze niet bij het raam zat. Ik met mijn 0 verstand van Spaans verteld dat het kind wel bij mij mocht zitten. Haar een lolly gegeven en ze was gelukkig stil. Eenmaal aangekomen was het eerste wat in mij op kwam, toen ik het land van uit het vliegtuig bekeek: wat groen en wat veel bergen. De natuur hier is geweldig. Aangekomen bij het eerste hostel in San Jose kwamen we er achter dat de incheck tijd niet 07:00 maar 13:00 was.. we waren nu al zoon 24 uur wakker en wilde graag naar bed maar helaas zat dat er niet in. We zijn de stad in gegaan en hebben San Jose verkend. Toen we weer terug kwamen bij het hostel hebben we eerste onze backpacks uitgepakt en onze bikini aangetrokken want we hadden een zwembad bij het hostel wat ideaal was. De dagen in San Jose begonnen met mooi weer en veel zon maar helaas kwam daar rond 5 uur telkens verandering in. Vanaf 5 uur kwam de regen met bakken uit de lucht gevallen. We hebben die avond 2 Amerikanen leren kennen waar we savonds nog wat mee gedronken hadden alleen viel ik in slaap omdat ik helemaal op was. De volgende dag zijn we naar het museum geweest waar we de geschiedenis van Costa Rica hebben bestudeerd. Daarna zijn we terug gegaan naar ons hostel omdat we helemaal op waren en de volgende dag ons avontuur echt ging beginnen. Zaterdag was de dag dat we naar Turrialba gingen. Dit is de plek waar wij zoon 5 weken verblijven voor vrijwilligerswerk en de Spaanse lessen. Na 2,5 uur in de bus eindelijk aangekomen in Turrialba. Mijn eerste gedachten was: het is hier heel mooi alleen nog erger dan Wintelre. Het hostel ligt erg hoog in de bergen en een stuk van de bewoonde wereld af. Hierdoor hebben we wel een heel mooi uitzicht over de stad en de bergen maar is er niet veel te beleven. We zijn de jungle ingegaan en hebben de watervallen bezocht. Toen we terug kwamen had Manon een Schorpioen op haar jasje.. de avond er voor hadden we ook al een soort van slang in huis.. heel leuk dit allemaal die beesten. In ons hostel wonen we met 5 andere Nederlanders waarvan er 2 binnenkort weer vertrekken. Met hen zijn we gaan uiteten bij Loco’s en daarna naar de zumba geweest. Dit was totaal anders dan in nederland. Een knappe jongen die geweldig kon dansen gaf ons les. Nu begrepen wij ook waarom alle Spaanse dames helemaal op en top naar de zumba gingen.. deze week zijn we ook begonnen met Spaanse les wat erg moeilijk is. Dit word gegeven door een lieve vrouw die iedere dag een half uur over voetbal tegen mij praat waar ik de helft dan niet van versta waardoor ik constant: Si, Si, Si zeg zodat het niet nog langer duurt. Verder zijn we nog naar de Yoga gegaan. Manon en ik hadden verwacht relaxed terug te komen van de yoga maar dit bleek totaal niks voor ons te zijn. Het was veel moeilijker dan wat we ooit verwacht hadden. Oh ja en het weer hier in Turrialba is nog erger dan in Nederland. Onze dagen bestaan uit: regen nog meer regen en als we geluk hebben even een klein beetje zon.. dit zorgt er wel voor dat het land mooi groen is en je echt kan genieten van de natuur. Wie had ooit gedacht dat ik dat zou zeggen? Verder hebben we tijdens onze jungle tocht ook nog een luiaard gezien! Verder zouden we eigenlijk salsa gaan dansen. Helaas is dit nu al twee keer afgezegd wat erg balen is maarja.. morgen is er een bbq en gaan we de stad in om drankjes te doen waar ik erg veel zin in heb!

Spreek jullie snel!

Dikke kus

Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 30 Mei 2018
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 3847

Voorgaande reizen:

30 Mei 2018 - 20 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: